تلفن : ۰۲۱-۸۸۹۳۲۳۲۳
فکس: ۰۲۱-۸۸۹۱۳۷۶۶
آدرس ایمیل: binesh.azmoon@gmail.com

راهنمای جامع ثبت نام آزمونهای حضوری

راهنمای ثبت نام اینترنتی در آزمون های حضوری
مؤسسه آموزش عالی آزاد بینش

 

نکته: لازمه ثبت نام در آزمون های موسسه بینش، پرداخت هزینه آزمون ها خواهد بود.

 

ثبت نام:
1. پس از وارد شدن به پرتال موسسه به آدرس www.binesh.ac.ir، به صفحه ثبت نام آزمون ها/ ثبت نام آزمون های حضوری که لینک آن در صفحه اول پرتال- در بالا و حاشیه صفحه می باشد، مراجعه نمائید.
لینک صفحه: http://binesh.ac.ir/pexam/register
2. در این صفحه فرم ثبت نام به صورت الکترونیکی در اختیار شما می باشد، مشخصات فردی، تحصیلی و در نهایت ثبت نام در مراحل آزمون را وارد نمائید. توجه داشته باشید که پر کردن فیلدهای * ستاره دار الزامی است! در صورتیکه پست الکترونیکی و شماره موبایل را وارد ننمائید، ثبت نام شما پذیرفته نخواهد شد. دلیل آن اینست که اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور از طریق پست الکترونیک و سرویس پیامک " "SMS به اطلاع متقاضی خواهد رسید.
لازم به ذکر است که در قسمت انتخاب آزمون ها، با اتنتخاب آزمون های مورد نظر، تعداد و قیمت کل آن نیز به صورت خودکار محاسبه شده و در کادر روبرو نمایش داده خواهد شد.
3. در این مرحله اطلاعات ثبت شده توسط شما نمایش داده می شوند که در صورت نیاز می توانید اطلاعات خود را تصحیح نموده و مجدد ارسال بفرمائید. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات ثبت شده می توانید گزینۀ " تائید نهایی " را انتخاب نمائید. همچنین سیستم به شما پیغام می دهد که:
داوطلب گرامی اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد. ایمیلی حاوی نام کاربری و کلمه عبور برای شما ارسال شده است.
لطفا bulk mail خود را نیز بررسی نموده و در صورت عدم دریافت ایمیل از گزینه دریافت رمز عبور جدید استفاده نمائید.
4. در پایان مرحله ثبت نام ، بلافاصله ایمیلی حاوی شماره داوطلبی و رمز عبور برای ادامه مراحل ثبت نام و شرکت در آزمون دریافت خواهید نمود. همچنین این اطلاعات از طریق اس ام اس " پیامک" به شماره موبایلی که بهنگام ثبت نام وارد نمودید، ارسال خواهد شد.
ورود به پرتال:
1. پس از اتمام مراحل ثبت نام جهت شرکت در آزمون های حضوری موسسه و دریافت ایمیل حاوی نام کاربری و رمز عبور ، جهت ادامه مراحل وارد پنل کاربری خود شوید. به این صورت که پس از مراجعه به صفحه اول پرتال موسسه بینش ، در قسمت ورود به پرتال واقع در قسمت فوقانی صفحه اصلی ، نام کاربری و رمز عبور دریافتی خود را وارد نموده تا وارد کنترل پنل کاربری خود شوید.

کنترل پانل کاربری چیست؟! فضایی است که توسط سیستم ثبت نام اینترنتی در اختیار متقاضی قرار می گیرد و دارای امکانات متنوعی بوده که در ذیل به آن اشاره خواهد شد.
2. پس از ورود به کنترل پنل کاربری خود، مشخصات ثبت شدۀ داوطلبــی خود شامل نام داوطلبی، رشته امتحانی، شماره داوطلبی که همان نام کاربری داوطلب می باشد ، اطلاعات آزمون شامل مراحل انتخاب شده توسط متقاضی را در سمت راست صفحه در قسمت مشخصات داوطلب مشاهده خواهید نمود. همچنین امکانات دیگری در این صفحه در اختیار شما قرار داده خواهد شد. مانند:
 جدول زمانبندی آزمون ها و زمان برگزاری مراحل آزمون های حضوری به تفکیک
 آزمون آنلاین( امکانی که بعدها از آن استفاده خواهید نمود)
 صندوق پیام( پاسخ به پرسش های شما توسط تیم پشتیبانی موسسه)
 ارسال پیام به مدیر( پرسش ها و انتقادات شما به تیم پشتیبانی )
 پرداخت الکترونیک آزمون ها ( پرداخت اینترنتی هزینه شرکت در آزمون ها )
 دریافت کارنامه اولیه و تحلیلی ( مربوط به آزمون آنلاین )
 دریافت پاسخنامه تشریحی( مربوط به آزمون آنلاین )

توجه!
در صورتیکه هزینه آزمون ها را پرداخت نکرده باشید، امکان استفاده از برخی امکانات پنل کاربری که مهمترین آن آزمون بوده، فراهم نمی باشد.


پرداخت:
1. پس از اتمام مراحل اول و دوم که شامل ثبت نام و ورود به پرتال بود، در این مرحله نسبت به پرداخت هزینه های شرکت در آزمون ها بر اساس تعداد آزمون های انتخابی در مرحله اول اقدام می نمائید.
2. برای پرداخت هزینه آزمون ها که توسط سیستم به طور خودکار محاسبه شده است، 3 گزینۀ انتخابـــی وجود دارد:
 پرداخت اینترنتی
 پرداخت الکترونیک/بانک
 پرداخت حضوری
1.2. پرداخت اینترنتی: به معنای پرداخت از طریق درگاه های اینترنتی بانک های عضو شتاب که با داشتن کارت بانکهای عضو شتاب که دارای کد 16 رقمی، رمز اینترنتی و کد دوم( CVV2 ) کد 3 رقمی درج شده بر روی و یا پشت کارت جهت دریافت رسید دیجیتالی می باشند، انجام می شود.
برای انجام پرداخت از طریق اینترنت، به کنترل پنل کاربری خود وارد شده و از قسمت پرداخت الکترونیک ، عملیات پرداخت اینترنتی را انجام دهید. برای اطلاع از نحوه پرداخت اینترنتی، به قسمت راهنمای پرداخت اینترنتی همین دفترچه راهنما ( صفحه 8 ) مراجعه نمائید.
2.2. پرداخت الکترونیک/بانک: به معنای پرداخت از طریق حواله نقدی بانکی یا انتقال کارت به کارت می باشد. با داشتن کارت عابر بانک می توانید به دستگاه های خودپرداز ( ATM ) مراجعه کرده و پس از انتقال مبلغ موردنظر رسید حواله را دریافت نموده، نام بانک و شماره پیگیری/ فیش را در قسمت موردنظر در پنل کاربری وارد نمائید.
توجه داشته باشید که در این نوع پرداخت دیگر نیازی به رمز اینترنتی ندارید. اطلاعات حساب و کارت مقصد در این قسمت مشخص شده است.
3.2. پرداخت حضوری: به معنای مراجعه حضوری به موسسه بینش و پرداخت مبلغ موردنظر به صندوق و دریافت رسید پرداخت از مؤسسه می باشد. پس از دریافت رسید پرداخت، شماره رسید و تاریخ آن را در قسمت مربوطه در کنترل پنل خود وارد می نمائید.
در اینجا، عبارت در دست بررسی، به معنای کنترل صحت پرداخت هزینه آزمون ها توسط سیستم
می باشد.


راهنمای پرداخت اینترنتی جهت ثبت نام و شرکت در آزمون های 8 مرحله ای
موسسه آموزش عالی آزاد بینش

1. پرداخت اینترنتی چیست؟
پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در ازای دریافت کالا یا خدمات گفته می شود، به عبارتی دیگر به پرداخت غیر حضوری یعنی بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت ، پرداخت اینترنتی یا Epayment می گویند. با این نوع پرداخت، خریدار با داشتن کارت بانکی می تواند از اینترنت خرید کرده و مبلغ موردنظر را در همان زمان پرداخت نماید.
2. کارت های بانکی عضو شتاب:
اگر کارت شما متعلق به یکی از بانکهای پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات و صنعت و معدن و مؤسسه مالی و اعتباری بنیاد می باشد ، بانک شما قابلیت خرید گستردۀ اینترنتی را دارد. در صورت داشتن هر یک از کارت های فوق، جهت خرید اینترنتی، به شعبه صادر کننده کارت خود مراجعه کنید تا رمز اینترنتی را دریافت کنید. ممکن است از طریق دستگاههای ATM بانک خود نیز بتوانید رمز اینترنتی خود را بگیرید، مثل بانک ملت. می توانید قبل از مراجعه با روابط عمومی یا بخش بانکداری نوین بانک خود تماس بگیرید.
3. رمز اینترنتی چیست؟
شماره رمز اینترنتی، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت میباشد (البته به ندرت و در برخی بانکها ممکن است این دو رمز یکی باشد). رمز اینترنتی یکی از ملزومات خرید اینترنتی است و برای انجام خرید در اینترنت، به آن احتیاج دارید. جهت دریافت رمز اینترنتی به شعبه صادر کننده کارت خود مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم بانکی رمز را دریافت نمائید. .
4. ویژگی های کارت های بانکی با قابلیت خرید اینترنتی
به طور کلی کارت های شتابی که قابلیت خرید اینترنتی دارند دارای ویژگی های ذیل می باشند:
 شماره کارت 16 رقمی
 شماره رمز اینترنتی
 کد سه رقمی CVV2
 تاریخ انقضای کارت( ماه و سال)
نحوه پرداخت اینترنتی:
***توجه: با پرداخت اینترنتی، از 5% تخفیف موسسه بینش بهره مند شوید.***
1. داوطلبان دارنده كارتهاي عضو شتاب ( كليه كارتهاي مورد تاييد بانك مركزي جمهوري اسلامي ) مي توانند با مراجعه به پرتال موسسه بینش و ورود به کنترل پانل کاربری ، مبالغ مورد نظر خود را جهت شرکت در آزمون های حضوری به حساب موسسه واريز نمايند تا بتوانند در آزمون ها شرکت نمایند.
2. پس از ورود به پنل کاربری خود، در قسمت پرداخت الکترونیک، گزینۀ پرداخت اینترنتی را انتخاب نموده و جهت اتصال به دروازه پرداخت اینترنتی بانک سامان، روی گزینه پرداخت کلیک نمائید.
3. در این صفحه اطلاعات کارت بانکی خود را به ترتیب وارد نمائید.
a. شماره کارت: شماره کارت 16 رقمی درج شده بر روی کارت به ترتیب از سمت چپ به راست وارد شود. ( در هر کادر 4 شماره وارد شود. با وارد نمودن 4 رقم اول، به طور خودکار به کادر بعدی منتقل خواهید شد)
b. رمز اینترنتی: شماره رمز مربوط به خرید اینترنتی که توسط بانک در اختیار شما قرار داده شده است را وارد کنید.
c. کد سه یا چهار رقمی: کد CVV2 درج شده بر روی و یا پشت کارت
d. تاریخ انقضای کارت: ماه سال
e. کد امنیتــی: عبارت نمایش داده شده امنیتی را در فیلد مربوطه به دقت وارد شود.
f. اطلاعات پرداخت و پذیرنده: موسسه بینش
g. مبلغ خرید: دقت داشته باشید که در این قسمت مبلغ شما با مبلغ قابل پرداخت مطابقت داشته باشد.( مبلغ موردنظر به ریال)
h. تائید
4. پس از وارد نمودن اطلاعات کارت خود و تائید و ارسال اطلاعات، در صفحه بعدی نتیجه تراکنش که مهمترین گزینۀ آن رسید
5. دیجیتالی می باشد ، مشاهده خواهد شد. یک رسید دیجیتالی جهت پیگیری های لازم دریافت خواهید نمود که در حفظ آن دقت لازم را داشته باشید. با انتخاب گزینۀ تکمیل فرآیند خرید به پرتال موسسه بینش باز می گردید. در این مرحله اطلاعات شما در سیستم آزمون در دست بررسی قرار گرفته و در صورت تائید پرداختی شما، نتیجه از طریق ایمیل به اطلاع شما خواهد رسید.

پیگیری ثبت نام / روش اطلاع از تائید و یا عدم تائید پرداخت آزمون:

1) پس از ورود به کنترل پنل کاربری، در قسمت پرداخت الکترونیک ، وضعیت پرداختی شما مشخص می شود. اگر پرداخت شما تائید شده باشد، در جدول موجود، در ذیل قسمت وضعیت، پیغام پرداخت شده را مشاهده خواهید نمود. در اینجا کار ثبت نام شما به اتمام می رسد!
در غیر اینصورت پیغام در دست بررسی را مشاهده خواهید کرد.
***نکته مهم: تا زمانی که پرداخت شما توسط موسسه تائید نشده است، می توانید نسبت به اصلاح ثبت فیش پرداختی اقدام نمائید. برای اینکار، کافی است که در بخش پرداخت آزمون ها، در جدول موجود، بر روی علامت X کلیک نمائید تا اطلاعات اشتباه پاک شود. پس از آن ، مجددا نسبت به ثبت اطلاعات فیش پرداختی که در قسمت های فوق توضیح داده شد، اقدام نمائید .***
پشتیبانی :
برای دریافت توضیحات بیشتر و گزارش مشکلات خود ، می توانید با مدیر پرتال موسسه بینش تماس بگیرید و پیغام خود را ارسال نمائید.
برای ارتباط با مدیر پرتال ، در کنترل پانل کاربری، گزینه ارسال پیام به مدیر را انتخاب نمائید. سپس موضوع و متن پیام خود را در کادر مربوطه وارد نموده و ارسال کنید. در اولین فرصت به پرسش شما پاسخ داده خواهد شد.

جهت مشاهدۀ پیام های دریافتی، در کنترل پانل کاربری بر روی گزینه صندوق پیام کلیک نموده تا به لیست پیام های دریافتی خود دسترسی پیدا نمائید.

دریافت راهنمای تصویری


راهنمای جامع ثبت نام آزمونهای حضوری راهنمای ثبت نام در آزمون های حضوری
راهنمای پرداخت آنلاین هزینه ی آزمونهای حضوری راهنمای پرداخت اینترنتی
راهنمای ورود به کنترل پنل کاربری راهنمای اخذ نمایندگی در شهرستان ها
آدرس موسسه: بالاتر از میدان ولیعصر، بعد از خ زرتشت، سمت راست خیابان ولیعصر، کوچه پزشک پور، پلاک 12 - تلفن تماس: 88913767-021
کد پستی : 1594833714